Harimau Muda Mengaum di hadapan hampir 100k penyokong Garuda

Assalammualaikum....

First of all, sorry sbb x tengok perlawanan penuh bola sepak Harimau Muda menentang Garuda. Sibuk nk siapkan final year projek. So, sambil2 wat keje kat laptop tu, updatelah news guna twitter. Masa mula2 tu harapan x lah meninggi mana pun buat pasukan Malaysia bcoz for me myself, if I put my hope to higher, it is easily to crush down. Seriously.
So, dlm update2 kat twitter dapat tahu Garuda mendahului game dengan gol 1-0. X rasa apa2 sangat. Mungkin sbb sy ni pun bukannya kaki bola. Then, gol pertama Harimau Muda menyusul. Start jer gol sama, hati dah excited. 'Boleh tahan gak team bolasepak aku ni' , itulah yg bermain kat fikiran aku masa tu. Tapi lepas tu otak stil fokus kat projek lah. Tup,tup, dpt tahu game dipanjangkan dgn dua masa tambahan but still x dpt apa2 gol lg. Lastly, PK time. 
PK ni pun aku baru tgk kat utube subuh tadi. Smlm berhenti wat projek sbb mengantuk sangat. Cool jer pemain Harimau Muda wat PK kecuali si Fakri. Emm...x salahkan dia pun tapi tendangan dia obviously lemah. So dgn kelebihan 5 gol (4pk+1golgame), Harimau Muda berjaya mempertahankan pingat emas dalam bola sepak utk Malaysia. SYABAS! 
Tapi bengang lah kan ngan tuan rumah. Punyalah x der semangat kesukanan. Ko nk wat bising masa game, aku x kisah sangat tapi apa kes wat bising masa lagu 'NEGARAKU' dimainkan? Itu dah tahap kurang ajar dan x ada adab langsung. Indonesia bagi aku x layak jadi tuan rumah kalo mcm ni sikap diorang, merendah-rendahkan lagu kebangsaan negara2 lain yg bertanding terutamanya musuh seteru diorang iaitu Malaysia. Aku x tahu apa yg diorang bengang sangat ngan Malaysia sampai layan negara kita cm tu. Bukan nk mengungkit tapi diorang langsung x appreciate segala layanan baik, pertolongan yg Malaysia bagi dan hulurkan kat diorang bila diorang dlm kesusahan. 
Lagi satu, sudahlah Indonesia ngan Malaysia ni dua2 negara Islam, kenapa nk tunjuk sikap mcm tu kat negara yg satu agama ngan diorang? Padanlah org kafir kat luar sana duk gelak, tepuk tangan sakan bila tgk negara2 Islam sendiri benci ngan negara2 Islam yg lain....
Geram tahap gaban tapi sbb aku diajar bahawa memaafkan adalah lebih baik dari berdendam, sbb aku diajar utk menghormati org, sbb aku ni rakyat bertamadun, segala apa yg Indonesia buat kat Malaysia utk Sukan Sea 2011 kali ni, aku cuba tutup sebelah mata jer. Lantak koranglah asalkan kitorang dah menang,hem!

Cuci mata ckit ngan video final game ni kat utube....



Comments

Popular posts from this blog

Just mumbling around.....

Akanishi kun is awesome!!

Omodetto Jin!!