2020?

 Assalammualaikum,

Dah 2020 dah wei, hahahaha. Yer, saya masih di sini. Begitu lama yer tidak menjengah. 

Tahun 2020 boleh dikatakan tahun yang agak suram. Covid-19. Yes. Disebabkan covid-19. Kesannya, kita perlu menjalani norma baru. Walaupun dikatakan norma baru, sebenarnya norma baru ni lah yang seharusnya diamalkan sejak dulu lagi. Jadi covid-19 ni dalam dia membawa musibah, dia juga membawa hikmah.

Contoh macam aku. Sebelum covid, aku hantar jer anak aku gi taska walaupun selsema. Aku pesan kat teacher untuk bagi ubat sekian sekian. Jadi ini memang tak bagus yer. Aku telah mendedahkan penyakit pada kanak2 yang lain kat taska. Bila covid, datang kesedaran untuk bertanggungjawab. Anak selsema, tak sihat, aku tak hantar taska. Aku harap parents2 lain pun begitu.



Comments

Popular posts from this blog

Just mumbling around.....

Omodetto Jin!!

Akanishi kun is awesome!!